Katan tyyliblogi

Pukeutusmisvinkkejä ja asukokonaisuuksia

Hbl; Katarina Rewell ei ole ollut vapaalla vuodesta 2014

Katarina Rewell tiesi jo 15-vuotiaana haluavansa avata vaateliikkeen. Hänen vanhempansa olivat yrittäjiä, isä oli muun muassa autoliikkeen omistaja. – Olen elänyt koko elämäni yrittäjäperheessä. Mikään muu ei tuntunut vaihtoehdolta. Rewell tapasi miehensä, joka myös on yrittäjä Helsingissä, ja pari muutti Espooseen. Vuonna 2000 perhe muutti kuitenkin takaisin Vaasaan ollakseen lähempänä sukulaisia ja ystäviä. Hän avasi vaateliikkeensä Vaasan keskustassa 32-vuotiaana kolmen lapsen äitinä. Nykyään Rewell omistaa DOPP-nimisen vaateliikkeen Helsingissä Yrjönkadulla. – Asiakasryhmämme koostuu työelämässä olevista naisista. Nuorimmat asiakkaamme ovat 25–30-vuotiaita, vanhimmat noin 90-vuotiaita. Rewell on pukeutunut punaiseen asuun, vaikka hänen omien sanojensa mukaan hän on yleensä ”aika beige”. Kaupassa sekoittuvat karamellisävyistä  neutraalimpien tummansinisten, vaaleiden ja mustien vaatteiden kanssa. 

Sosiaaliseen mediaan ja asiakaspalveluun panostaminen on tärkeintä yrityksen pyörittämisessä Katarina Rewellin mukaan. 

Nykyään Katarina Rewell on 57-vuotias ja hän on ollut yrittäjänä 25 vuotta. Vaikka hän on ollut alalla pitkään, hän yrittää jatkuvasti kehittää itseään. Viime viikolla hän oli Rukalla ja käytti tilaisuutta hyväkseen osallistuakseen etäkurssille TikTokissa. Nyt kaupalla on oma TikTok-tili. – Yritän koko ajan pysyä kartalla siitä, mikä on seuraava juttu. Kun blogimuoti oli suurimmillaan 2010-luvulla, Rewell perusti muotiblogin, jossa hän edelleen esittelee vaatteita kaupastaan. Nykyään Dopp on paitsi TikTokissa myös Instagramissa, YouTubessa ja Facebookissa. – Sosiaalinen media on meille elintärkeää, se on meidän markkinointiamme. 

Vaateliikkeen pyörittäminen Helsingissä keskustassa tuo mukanaan monia haasteita. Koronapandemia sulki koko kaupungin, ja maaliskuun alussa 2020 myös Dopp sulki ovensa kahdeksaksi viikoksi. Pandemian aikana Rewell sai verkkokaupan kunnolla pyörimään. Verkkokauppa ja blogi, jonka hän aloitti 2014, pitivät liiketoiminnan pystyssä. Vielä tänäkin päivänä verkkokauppa on taloudellisesti tärkeä, mutta myös siksi, että voidaan palvella asiakkaita, jotka tulevat Helsinkiin vain satunnaisesti. 

Jatkuvat remontit aiheuttavat ongelmia. Pandemian jälkeisinä vuosina on ollut paljon puhetta niin sanotusta keskustakuolemasta. Myös Rewell on huomannut, että asiakkaita on aikaisempaa vähemmän liikkeellä. Jatkuvat rakennustyöt aiheuttavat myös ongelmia. Tällä hetkellä useat rakennustyöt häiritsevät.

Kiitos haastattelusta Hbl.

Asuni lehtihaastattelussa. Asu löytyy täältä.

Kategoriat Suola ja sokeri

Aiheeseen liittyvät kirjoitukset

4 kommenttia

Hienoa Kata!
Saat ansaitsemasi huomion pitkäjänteisestä työstäsi. Ajattelet aina meitä tavallisia asiakkaita ja myyt hyviä tuotteita.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *